maanantai 2. syyskuuta 2013

Voisiko klinikalle saada kanta-asiakaskortin?

"Kai teillä on sinne klinikalle joku kanta-asiakaskortti?" Kysymyksen heitti eräs kaverini, kun kirjoittelin Facebookiin Ruusan kuulumisia.

Varasin nimittäin viikon päähän Ruusalle ajan klinikalle, tosin tällä kertaa en vakioklinikallemme vaan lähimmälle mahdolliselle.

Nimittäin. Kun lauantaina katselin Ruusan touhuja, minusta näytti kuin Ruusa olisi ollut ravissa vähän epämääräinen. Eilen kokeilin uudelleen juoksuttaa ponia ja minusta se on edelleen epämääräinen. Ei se onnu eikä ole suoranaisesti ep, mutta jotain nihkeää ponin ravissa on.

Kaiken huipuksi havaitsin, että Ruusan vasemman etusen sisäsyrjälle oli ilmaantunut aika iso kova patti.

Heti mielen valtaavat kaikenmaailman jännevammat ja luunmurtumat. Työkaverin ponilla oli ollut tismalleen samat oireet ja sillä oli ollut hankosidevamma. Ehkä todennäköisintä toki on, että poni on saanut - taas kerran - osuman kaverin kaviosta. Tämä voi olla ihan harmitonta tai se voi olla jotain ihan muuta.

Eniten huolettaa, että onko tässä kumminkin kyse samasta vammasta kuin mikä sai Ruusan ontumaan vain päiviä ennen Vermon poninäyttelyä. Jalka on sama. Tuolloinhan jalassa ei ollut ulkoisesti mitään vaurion merkkejä enkä siksi hirveästi ymmärtänyt huolestua. Olisiko kumminkin pitänyt?

Viikkoa poninäyttelyn jälkeen juoksutin ponia ravissa ja se oli minusta ihan ok - nurmella. Varmuudeksi en kuitenkaan erikseen liikuttanut ponia muutamaan viikkoon.

Joka tapauksessa kannatan ajatusta klinikan kanta-asiakaskortista. Kyllähän tällaiset ahkerasti kassaa kartuttavat asiakkaat ansaitsisivat jotain paljousalennusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti