tiistai 6. lokakuuta 2015

Lokakuu ei ole laidunkuu

Pirun kylmä.
Morjes, Ruusa tässä. Mami sano et mä voin ny pitkäst aikaa kertoo mitä mulle kuuluu, niinku omin sanoin.

No mä oon pääasiassa ollu ton jätin kaa tuol ulkona. 

On ollu vähä tylsää jos ny rehellisii ollaan. Jätti on vähä sellanen ykstotinen kaveri. Mut silleen ihan kiva ku se tekee mitä mä käsken. Ja mä kyl käskenki. Pitää vähän pitää kuria ettei se luule itestään liikoi.  

Mami on viime aikoina ollu huolissaan jostain kaviokuumeesta, joka voi kuulemma tulla ponille. Eiks se tajuu ettei mulla mikään kuuma oo ku pirun kylmä siel kedol on ollu, ainaki toi yks yö oli.

Vihdoin ihmiset tajus et ei näil keleil poni pärjää kedol. Siel on ihan tajuttoman kylmäki ja safkaa aika niukasti. Paitsi ku ihmiset käy, sit on vähä enempi.

On kuulemma lokakuu. En tiedä siitä muuta ku että mun mielestä ei ainakaan oo mikään laidunkuu, vaik yleensä kyl tykkään olla. 

Eilen pääsin viimein veke sielt. Yritin juosta aika nopeeta, ku jätti oli jo lähteny ja yks toinen meinas tulla turhan lähelle mun pebaa, mut mami roikku taas mun narussa. 

Ja sit se meinas et mennään talliin viilailee mun kynsii. Mä yritin kyl sanoo et ei täs ny oo aikaa mihkään pedikyyreihin keskittyy ku ois vähä muit juttui tässä, mut ei se taaskaan kuunnellu.

Vihdoin pääsin himaan. 


Tarhan tsekkailua.
Rundasin heti hoodit, tsekkailin mitä oli muuttunu. Otin pient tyyppaust et vieläks siel voi juosta ja ihan kivasti pelitti. Kävin vähä mökiski ja kyl siel oli peti ihan kivasti pedattu. Sen verran oli tuoreravintoo et en kauheesti viittiny sitä säilöö vetää. Jätti hoiteli sitä puolta. 

Vitsit et on kiva olla taas omal mökil. 

T: Ruusa




Kyl mä oon nätti.


8 kommenttia:

  1. Tui tui Ruusa! Mä en tajua miten tuo talvikarvapölähdys tapahtuu syksyisin ihan niinku yhdessä yössä. Viimeisessä kuvassa Ruusa näyttää superkarvaiselta, juuri siltä että on viritelty kuontalo talvikuosiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruusalla on kyllä ollut aikamoinen turkki jo ainakin kuukauden. Se on sellainen samettinen, aika söpö. Talveksihan sille sitten kasvaa vähemmän söpö laamaturkki. :D

      Poista
    2. Ai jaa, musta se on näyttänyt niin silkokarvaiselta kaikissa kuvissa! Pena ei käytännössä tee talvikarvaa lainkaan. Helppoa hikoilun kannalta, työläämpää loimittamisen osalta. Olis meinaan tänä aamuna kesäkarvahepalla ollut vähän vilu kun mittari näytti -8°C!

      Poista
    3. Karva on varmaan ollut lytyssä, kun ei ole tarvinnut pörröttää. Ei sillä mitään hirmuturkkia kyllä ole vieläkään. Aika äkkiä kyllä tuli kylmä!

      Poista
  2. Hihii ihana postaus! :D nii suloinem ruusa :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Kiva että tykkäsit. Nämä "hevosen kirjoittamat" tekstit tuppaavat jakamaan mielipiteitä, mutta tähän tekstiin Ruusa vain väkisin tuli kertomaan. ;)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Poni oli kyllä aika hauskan näköinen, kun tunki suun täyteen kasveja. Se oli kyllä niin tyytyväisen oloinen, että pääsi taas vähän puuhastelemaan. Sillä pitäisi olla koko ajan kauheasti tekemistä.

      Poista