maanantai 14. maaliskuuta 2016

Uutta lookia

Siirryin tänään työstä kortistoon, joten juuri nyt on aikaa omille pikku projekteille. Kuten vaikka tälle blogille. Sen kunniaksi rupesin näpertelemään uutta ulkoasua ensimmäistä kertaa vähän CSS:nkin avulla.

Olen kyllä tehnyt tavallisia kotisivuja CSS:llä, mutta blogimaailmassa ne olivat minulle uusi juttu. Onneksi törmäsin huippuhyvään Blogikoodeja ja ulkoasuneuvoja -nimiseen blogiin, josta löysin apua juuri siihen, mikä oli valmisulkoasuissa eniten nyppinyt. Toisin sanoen löysin valmista koodia, jolla sain sivulinkit osittain bannerin päälle. Helppoa, kun vaan kopioi! (Okei, kyllä minä vähän muokkasinkin, mutta vain vähän.)

Tämmöinen tuli.

Bannerin tekaisin nopeasti Photoshopissa. Valitettavasti ei tullut tälle koneelle mukaan alkuperäisversiota tuosta kuvasta, joten se jäi vähän suhruksi. Pitää korjata jossain vaiheessa, tai vaihtaa koko kuva, kun kevätkin on jo täälläpäin.

Nyt on ollut blogimaailmassa muodikasta tehdä tosi vaaleaa ja valkoista ulkoasua ja sellainen minullakin siinti mielessä. Vaikka olen aina tykännyt valkoispainotteisista ulkoasuista, en ole koskaan uskaltautunut jättämään taustaväriä pois. Yritin kyllä tällä kertaa, mutta en uskaltanut vieläkään! Joten vähän jäi taustaväriäkin.

Tällainen se oli - jouduin laittamaan vanhan kuvakaappauksen, kun ehdin jo vaihtaa bannerin ennen kuin tajusin painaa print screeniä.

P.S. Sain tänään puhelun Hipposportista. Ovat kuulemma saaneet tilausvahvistuksen nyt tehtaalta, että satulan pitäisi olla tulossa. Eivät tosin vielä olleet saaneet mitään päivämäärää satulan saapumisarvioksi. Toivotaan parasta.


4 kommenttia:

  1. Hienolta näyttää ja hyviä uutisia satulan suhteen! Mahtaisitkos sä joskus haluta/pystyä/jaksaa askarrella jonkun muunkin blogiin ulkoasua? Niinku vaikka mun, esimerkiksi :D Mulla tosin on vaan luokattoman huonolaatuisia kuvia, mutta jos saisin siihen vaikka jonkun poikkeuksen aikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäät ja juu, toivotaan että se satula tosiaan tulee. Tietysti huono uutinen on se, että työtä ei ole, mutta kyllä minulla on sen verran säästöjä, että saan satulan ostettua.

      Työssä ollessa olen kieltäytynyt kaikista ylimääräisistä projekteista, mutta ehkäpä tässä nyt työttömänä ollakin aikaa sellaiseen näpertelyyn. Riippuu tietysti, miten suuret odotukset ovat, koska olen tosiaan tässä ihan aloittelija.

      Poista
  2. Kiitos tuosta blogivinkistä, mistä voi etsiä koodausohjeita. Olen etsinyt tuommoista informaatiota mutten ollut löytänyt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! Minäkin olin toivonut löytäväni tuollaisen sivuston ja kun kerran jotain kautta löysin tuonne, lähetin linkin samantien itselleni sähköpostilla. Ihan huippua, että joku viitsii auttaa toisia!

      Poista